Ιανουάριος 2011

Σχολικό Έτος 2010 – 2011

ΟΣΦΠ ή Ολυμπιακός
Μέρος Α΄

            Το 1922 ο Πειραιάς λόγω των προσφύγων που ήρθαν από τη Σμύρνη ήταν η Τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδος μετά από τις δύο αναμενόμενες Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εκεί ήταν ευκαιρία να δημιουργηθεί ένα σωματείο που θα έγραφε την δική του ιστορία στον αθλητισμό. Το όνομά του « Ολυμπιακός ». άνθρωποι από όλους τους κοινωνικούς χώρους όπως βιομηχάνους ( Μανούσκος ), εμπόρους (Ανδριόπουλου, Ανδρόνικος ), στρατιωτικούς ( Καμπέρος, Σκλίος ), δικηγόρους ( Ζαχαρίας ), δημοσίους υπαλλήλους ( Μαραγκουδάκης ), κτηματομεσίτες (Κέκκες ), ακόμη και δημοσιογράφους ( Μέρμηγκας ), που ήταν στις τάξεις του Ολυμπιακού.
Στις τάξεις του :  Γιάννης Ανδριανόπουλος, Γιώργος Ανδριανόπουλος, Βασίλης Ανδριανόπουλος, Γιώργος Χαλκιόπουλος, Νίκος Πανόπουλος, Βαγγέλης Μοραΐτης, Γιώργος Χατζηανδρέου, Νίκος Γαβαλάς, Καραμούζης Νίκος Βλάσσης, ήταν οι παίκτες.
Για την ανάδειξη του πρωταθλητή Ελλάδος έπρεπε  να γίνει ένας αγώνας ανάμεσα στον πρωταθλητή Αθήνας ? Πειραιά και τον πρωταθλητή Μακεδονίας ? Θράκης.
Η συνάντηση των δύο πλευρών των μεγαλύτερων ομάδων του Πειραιά, Ολυμπιακού Πειραιά και του Ομίλου, έγινε στις 10 Μαρτίου 1925 στην ταβέρνα του Μοίρα στη συμβολή των οδών Αλκιβιάδη & Καραολή & Δημητρίου ( τότε οδός Τζαβέλλα ), στο κέντρο της πόλης 33 άτομα παρέστηκαν σ? αυτή τη συνάντηση και ήταν οι εξής ( που θεωρούνται τα ιδρυτικά μέλη του Ολυμπιακού ) : Βασίλης Ανδριανόπουλος, Γιάννης Ανδριανόπουλος, Γιώργος Ανδριανόπουλος, Ντίνος Ανδριανόπουλος, Δημήτρης Ανδρόνικος, Νίκος Ανδρόνικος, Δημήτρης Καλλίτσης, Δημήτρης Αυδής, Νίκος Βλάσσης, Στέφανος Εμμανουήλ, Νίκος Ζαχαρίας, Θανάσης Καλλίτσης, Νίκος Καλούδης, Ντίνος Καλούδης, Νότης Καλούδης, Κώστας Κλειδουχάκης, Όθωνας Κόκκινος, Τριαντάφυλλος Κρέμος, Παναγιώτης Κωστάλας, Πναγιώτης Λαγουμιτζής, Ανδρέας Λουκάκης, Σπύρος Λουκάκης, Γιάννης Λουλουδάκης, Βαγγέλης Μαγκόπουλος, Μιχάλης Μανούσκος, Σταύρος Μαραγκουδάκης, Γρηγόρης Ντούφου, Θεόδωρος Ορλώφ, Φώτης Πρωτοψάλτης, Γιάννης Συμιγδαλάς, Χρήστος Τζουμερκιώτης, Βρασίδας Τρουποσκιάδης, Σπύρος Φαλίδας.

Πηγή πληροφοριών των ονομάτων :
Εκδόσεις ΣΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ, ΤΟΜΟΣ 3, ΣΕΙΡΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ
Ολυμπιακός ? Ποδόσφαιρο ? Μπάσκετ. Βιβλιογραφία σελ. 158

Μιχάλης Σιτσάνης
Μαθητής Στ΄ τάξης

Ρατσισμός με απλά λόγια

Ο ρατσισμός είναι ένα από τα καθημερινά φαινόμενα που συναντούμε στην ελληνική κοινωνία σε μεγάλο βαθμό. Ο ρατσισμός είναι ένα φαινόμενο κατά το οποίο ένας άνθρωπος ( στην περίπτωσή μας Έλληνας ) δεν έχει την ίδια στάση που θα είχε σε έναν Έλληνα, απέναντι σε έναν Αλβανό. Δηλαδή δεν θα είχε την ίδια ευκολία απόφασης στο να βάλει έναν άνθρωπο διαφορετικής εθνικότητας σε ένα γραφείο, δηλαδή σε κάποια καλή θέση. Για αυτό οι περισσότεροι μετανάστες δουλεύουν σε οικοδομές, γίνονται μικροπωλητές ή ψάχνουν για δουλειά, με κύριο λόγο, ότι οι μετανάστες είναι αμόρφωτοι.

Μιχάλης Σιτσάνης
Μαθητής Στ΄ τάξης

Τα παλιά κτήρια και η ιστορία τους
Το Κονάκι και η παλιά κλινική

Το Κονάκι άλλαξε δύο φορές ιδιοκτήτες. Την πρώτη φορά που ανήκε στους Τούρκους αξιωματούχους, μέχρι που έφυγαν. Τότε το Κονάκι πήγε στα χέρια του Δημάρχου και Γιατρού Δημήτριου Βετσόπουλου. Με το θάνατο αυτού του Δημάρχου το 1972, εγκαταλείφθηκε και σήμερα είναι ένα ερείπιο που από καιρό σε καιρό υπάρχει πιθανότητα να καταρρεύσει. Το Κονάκι στον καιρό του πολέμου χρησιμοποιήθηκε σαν στρατηγείο των Τούρκων αξιωματικών στην πόλη της Αλεξάνδρειας. Ο Δήμαρχος της Αλεξάνδρειας το χρησιμοποιούσε τον κάτω όροφο ως ιατρείο και τον πάνω ως σπίτι. Μπαίνοντας μέσα υπάρχει ένας διάδρομος και δεξιά και αριστερά ήταν δύο δωμάτια αριστερά και δύο δεξιά. Επίσης ανεβαίνοντας τις σκάλες διακρίνονται άλλα τέσσερα δωμάτια, όπως και στον κάτω όροφο.
Στην συμβολή των οδών Σοφοκλή Βενιζέλου & Βετσοπούλου υπάρχει ένα παλιό κτήριο που μάλλον έχει πολύ μέλλον ακόμα. Επειδή το κτήριο αυτό ήταν η κλινική του Γιώργου Βελτσίδη πάνω  από το σημερινό fast food « Γούστο », έχει τον κάτω όροφο καινούριο, έχει κάπως αναπαλαιωθεί. Το κτήριο κτίστηκε την δεκαετία του ?30 και ήταν η κλινική της Αλεξάνδρειας, ( παρόλο όμως στη συνέχεια έγινε μία άλλης κλινική του Δημήτριου Μπουράτση δίπλα από το σημερινό Σούπερ Μάρκετ Μασούτης ). Στις 23 Μαρτίου του 1944 είχε γίνει εκεί συλλαλητήριο.

Μιχάλης Σιτσάνης
Μαθητής Στ΄ τάξης

Το Σύνταγμα

Το Σύνταγμα δηλώνει τη δημοκρατία μιας χώρας. Δηλαδή στο εάν υπάρχει το δημοκρατικό πολίτευμα. Το Σύνταγμα έχει μέσα του πολλούς νόμους. Αυτοί οι νόμοι είναι κοινωνικοί, αθλητικοί, δηλαδή όλων των θεμάτων που απασχολούν την κοινή γνώμη. Οι νόμοι του Συντάγματος προτείνονται από τα στελέχη της Κυβέρνησης και οι 300 της Βουλής αποφασίζουν το αν ή δεν ισχύει. Ψηφίζουν λοιπόν κατά και υπέρ του νόμου. Όσοι ψήφοι κατά ή υπέρ είναι περισσότεροι τότε ισχύει ή δεν ισχύει ο νόμος. Παράδειγμα ο Καλλικράτης ψηφίστηκε και πλέον ισχύει από την 1 Ιανουαρίου του 2011.

Μιχάλης Σιτσάνης
Μαθητής Στ΄ τάξης

Ο Καλλικράτης με λίγα λόγια

Ο Καλλικράτης είναι ένα σχέδιο που θα απασχολήσει την νεότερη γενιά στην Πέμπτη τάξη, δηλαδή, όταν θα κάνουν το μάθημα της Γεωγραφίας. Γιατί καταργούνται οι Νομοί που υπήρχαν στο μάθημα αυτό. Τώρα θα σας αναλύσω με λίγα λόγια το νέο αυτό νόμο. Όπως είπα και παραπάνω καταργούνται οι Νομοί, τα Δημοτικά Διαμερίσματα και οι μικροί Δήμοι. Στην πόλη μας, ο τοπικός Δήμος συγχωνεύεται με του Δήμους Μελίκης, Πλατέος και Αντιγονιδών, οι οποίοι και καταργούνται. Οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις καταργούνται και τη θέση τους παίρνουν οι Περιφέρειες που επεκτείνονται σε μεγαλύτερο μέρος. Εδώ πέρα υπάρχει ( δηλαδή ασκεί εξουσία ) ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.

Μιχάλης Σιτσάνης
Μαθητής Στ΄ τάξης

Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξάνδρειας

Η δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας είναι ένα μέρος που όλοι μπορείτε και πρέπει να επισκεφτείτε. Υπάρχουν βιβλία για όλες τις ηλικίες. Παιδικά, εικονογραφημένα, λογοτεχνικά, μυθιστορήματα, αθλητικά κτλ. Επίσης ένα παιδί μπορεί να κάνει μία σχολική εργασία, να παίξει με τα επιτραπέζια παιχνίδια της βιβλιοθήκης, να διαβάσει βιβλία και να γνωρίσει τον κόσμο των βιβλίων. Καλώ τα παιδιά να πάνε στη βιβλιοθήκη !
Για  να περάσουν ευχάριστες ώρες.

Μιχάλης Σιτσάνης
Μαθητής Στ΄ τάξης

Η πρώτη μέρα στο σχολείο
Το κείμενο απευθύνεται στα παιδιά της Α΄ τάξης

 Θέλει πολύ χρόνο για να μπείτε στους ρυθμούς του σχολείου. Γιατί το Νηπιαγωγείο είναι μια « παιδική χαρά ». το σχολείο είναι διαφορετικό από το Νηπιαγωγείο. Έτσι σιγά σιγά θα μπορέσετε παιδιά να καταλάβετε τη λειτουργία του σχολείου. Επίσης η προσοχή σας πρέπει να είναι στα Μαθηματικά, που είναι λίγο δύσκολα.

Μιχάλης Σιτσάνης
Μαθητής Στ΄ τάξης

Η Ιστορία, η Γεωγραφία, τα Θρησκευτικά και η Φυσική

Η Ιστορία διδάσκεται από την Γ΄ τάξη. Εγώ επίσης πέρασα αυτό το στάδιο και σας διαβεβαιώνω ότι δεν ήταν καθόλου εύκολο να μαθαίνω ένα μάθημα ολόκληρο. Γι? αυτό σας συμβουλεύω να κάνετε αυτό που έκανα κι εγώ : « Να διαβάζετε » !
Το ίδιο πράγμα πέρασα και με τα Θρησκευτικά.
Η Γεωγραφία και η Φυσική είναι πιο εύκολα μαθήματα από την Ιστορία και τα Θρησκευτικά. Σίγουρα όμως θέλουν και τα δύο διάβασμα. Ποτέ κανένας  άνθρωπος δεν έγινε επιστήμονας από τη μαγκιά του και τα μπράτσα του. Μόνο το διάβασμα κάνει τους επιστήμονες.

Μιχάλης Σιτσάνης
Μαθητής Στ΄ τάξης

Οι χαρακτήρες των Θεών του Ολύμπου

            Από τους δώδεκα Θεούς που ζούσαν στον Όλυμπο, ο καθένας έχει ιστορίες που λένε για τη ζωή του.
Από τα καμώματά τους φαίνεται και ο χαρακτήρας τους.
Η Ήρα η γυναίκα του Δία, του αρχιθεού, είναι ζηλιάρα κι εγωίστρια.
Ο Ήφαιστος, Θεός της φωτιάς, είναι πολύ καλός τεχνίτης.
Η Αφροδίτη άλλο δεν έχει στο μυαλό της παρά την αγάπη.
Ο Άρης είναι πολεμοχαρής.
Ο Ποσειδώνας, ο Θεός της θάλασσας, θυμώνει εύκολα και τα θέλει όλα δικά του.
Ο Απόλλωνας είναι καλλιτέχνης και η Άρτεμη από μικρή έτρεχε στα βουνά ελεύθερη και κυνηγούσε.
Μένει να μάθουμε ποιος είναι ο Ερμής κι ο Διόνυσος.
Ο Πλούτωνας, μόλο που είναι Θεός δε μετράει, όπως και η Εστία. Αυτούς τους δύο άνθρωποι και Θεοί τους ξεχάσανε.
Την Εστία γιατί είναι ήσυχη, κλεισμένη στην κουζίνα της και τον Πλούτωνα, γιατί ζει χωμένος στον Κάτω κόσμο, μόνος του.

Μυθολογία 4, σελ. 1
Σοφία Ζαραμπούκα
Επιμέλεια Κειμένου : Μάρω Δούκα & Κατερίνα Σβολοπούλου

Κατερίνα Σέσι
Μαθήτρια Στ΄

« Το τραγούδι »

            Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι εξακολουθούν να ακούνε παλιές μελωδίες, διότι με αυτές τις μελωδίες μεγάλωσαν και έζησαν μ? αυτές.
Το τραγούδι όμως στις μέρες μας έχει εξελιχθεί πολύ. Πλέον κανείς δεν ακούει την παλιά μουσική, δηλαδή σχεδόν κανείς. Ειδικά η νεολαία θεωρεί την παλιά μουσική απαίσια, όπως και την κλασική. Η νεολαία ακούει hip hop και γενικά σύγχρονη μουσική.
Φέτος το ενδιαφέρον των μικρών, αλλά και των μεγάλων παιδιών έχουν τραβήξει τα τραγούδια της σειράς Πάτι, τα οποία είναι τα εξής : Μες την καρδιά, fiesta Gasolina, Quero Quero, somow Gasolina, Targo lloron, Amigow del carazon, Algo turo en mi, Sueno de amor & Y ahora que !

Κατερίνα Σέσι
Μαθήτρια Στ΄

ΙΔΟΥ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ !
ΠΑΟΚ

            Οι προτάσεις των αράβων για την ΠΑΕ ΠΑΟΚ !

  1. Καταβολή 6,7 εκ. ευρώ για το 51 % του Μ.Κ. της ΠΑΕ.
  2. Παραμένει πρόεδρος ο Ζαγοράκης.
  3. Επενδύσεις επιπλέον 3,5 ? 4 εκ. ευρώ για μεταγραφές.
  4. Απόκτηση τουλάχιστον 2 έτοιμων ποδοσφαιριστών.
  5. Δεν γίνεται αναφορά για το γήπεδο.

Ουσιαστικά στο 5ετές πλάνο που έφτασε στα γραφεία του ΠΑΟΚ περιλαμβάνει ένα σχέδιο ανάπτυξης της ομάδας, μέσα στην επόμενη πενταετία, στη διάρκεια της οποίας θα υπάρξει συνέχεια στη ροή επενδύσεων.
1ο. Την καταβολή των 6,7 εκ. ευρώ σε πρώτη φάση για την απόκτηση του 51% των μετοχών της ΠΑΕ ΠΑΟΚ.
2ο . Ο Θοδωρής Ζαγοράκης θα παραμείνει στη θέση του προέδρου της ομάδας. Προαναγγέλλονται ορισμένες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της ομάδας με στόχο την καλύτερη διοικητική λειτουργία του συλλόγου, χωρίς όμως να διαταραχθεί ο βασικός κορμός και οι ισορροπίες.
3ο . Θα γίνουν άμεσες επενδύσεις επιπλέον 3,5 ? 4 εκ. ευρώ για μεταγραφές, οπότε η αρχική επένδυση θα ανέβει στα 10 εκ. ευρώ.
4ο. Θα γίνει άμεση απόκτηση τουλάχιστον δύο παικτών, με στόχο ο ΠΑΟΚ να ενισχυθεί και να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη συνέχεια του φετινού πρωταθλήματος.
5ο . Στο πλάνο των Αράβων ο στόχος είναι να κάνει ο ΠΑΟΚ Πρωταθλητισμό.

Εφημερίδα ΜΕΤΡΟΣΠΟΡ
Τεύχος 3.627 σελ. 23

Παπαζήσης Διονύσης
Μαθητής Στ΄

Η λύση του κουίζ του Ιανουαρίου :

Γεμίζω το 3λιτρο και το αδειάζω στο 5λιτρο.
Ξαναγεμίζω το 3λιτρο, αδειάζω τα δύο λίτρα στο 5λιτρο,
το 5λιτρο γεμίζει και στο 3λιτρο έχει περισσέψει 1 λίτρο.

Νικητής του 2ου κουίζ είναι
ο μαθητής της Στ΄τάξης Πολίτης Γιώργος.